En pappas blogg

Livet som stort och allt runtomkring

Ensamhet, papperstrassel och Häagen Dazs

Kategori: Allmänt

Halva veckan har snart gått, trist att vara ensam.
Igår tränade jag en stund, det var befriande.
Trist att komma hem till ett tomt hus, stekte två hamburgare som jag åt framför TVn.
Efter maten gick jag och plockade ihop alla lösa papper som fanns här och var i huset.
En låda i ett rum, en bunt i ett annat. Mycket skräp blir det, slängde en massa papper.
När jag gav upp låg det papper över hela vardagsrummet i olika högar.
En skål med glass kunde kanske trösta min ensamhet, gick och hämtade en skål och slog över till 6:an som visade film. I pausen gick jag upp på övervåningen för att vika ihop tvätten som jag hämtat tidigare i tvättstugan. Trött blev ja, skippade slutet på filmen och somnade.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: