En pappas blogg

Livet som stort och allt runtomkring

Hur kan udda bli norm?

Kategori: Allmänt

I dagens Sverige är det minoriteterna som sätter agendan och inte den stora massan som troligen utgörs av dig och mig. Ibland kan det vara viktigt att lyfta frågor och vrida på argumenten, vi kan se att homosexuella har varit utsatta och det är bra att vi kämpar för alla människors rätt att vara människor. Men är det rimligt att ett helt samhälle ska ändra sig för att man ska ha rätten att vara könlös etc. För min del så får man givetvis vara vem man vill så länge man fungerar i en grupp och inte förväntar sig särbehandling. Jag kan personligen inte bry mig mindre om vem du väljer att ligga med eller dela ditt liv med, det är din ensak, seriöst jag behöver inte veta någonting om ditt sexliv. Om du blir kränkt av att jag inte titulerar dig som könlös så är det ditt problem, jag tänker gå på fysiska attribut och om jag har fel så må det vara hänt. För att samhället ska fungera måste vi först och främst se till majoriteten av populationen, vad är bäst för flest.  
Att bära burka är för mig jämställt med att bära rånarluva, och bör alltså behandlas på utifrån samma premisser, att bära slöja kan väl jämställas med att bära keps eller mössa, är det inte okej att ha keps är det likaledes inte okej att bära sjal. Att kasta sten på poliser, brandmän och ambulanspersonal kan aldrig vara okej, oavsett var du kommer ifrån, det inser de flesta av oss.  
Det här med lika lön känns nog för många som självklart medans kvotering måste i alla avseenden vara fel, kommer man inte fram på sina meriter får man helt enkelt avstå. Att krossa patriarkatet, lätt att säga samtidigt som vi öser in ensamkommande flyktingar där merparten är män, och nej alla män våldtar inte och ja vissa kulturer har en annan syn på kvinnans roll i samhället. Med detta är det inte sagt att alla invandrare slår sina kvinnor eller att inga svenska män gör det, men att förneka kulturella skillnader är för mig obegåvat och verklighetsfrämmande. Jag skulle rekommendera alla feminister som tvivlar att besöka ett till exempel Saudi Arabien.  
Ska vi anpassa Sverige efter våra invandrade eller ska dom anpassa sig efter våra lagar och regler, än så länge är Sverige vårt land och vi välkomnar människor i nöd, om du besöker mitt hem kan du inte tvinga mig att anpassa mig efter de regler du efterlever hemma hos dig. Är jag rasist, om man med rasist menar att jag förväntar mig att vi ska respektera lagar och regler och anpassa oss till samhället för att tillsammans utveckla ett väl fungerande land så ja om det är rasism så är jag rasist. Problemet är att jag ser mängder med välartade invandrare som verkligen anpassat sig och tar del i samhället och är laglydiga duktiga medborgare, är det fel på dem då, är dom duktiga husnegrer eller är dom helt enkelt vettiga människor som funnit en plats och en mening? 
 Man klagar på att vi sparkar på den som ligger, bidragstagare har det svårt och barnen drabbas, ja det är nog inte helt orimligt att man inte ska ha samma standard om man lever på bidrag som när man jobbar, varför ska vi annars arbeta om vi inte kan få det lite bättre? Bidragen i sig skapar utanförskap, man blir beroende av bidragen och det lönar sig oftast inte för en barnfamilj med en som jobbar och en som går hemma då man mister diverse bidrag så snart en i familjen är förvärvsarbetande.  
Är det flyktingarnas som utnyttjar systemet eller är det systemet som nyttjas av flyktingarna, troligen kan vi konstatera att vi har ett korkat system som inte fungerar eller är helt genomtänkt. Den stora massan är nämligen inte beroende av de bidrag som finns, men när för många inser att systemet går att nyttja och det görs i stor skala faller den goda tanken och systemet kollapsar.  
 
Tjänar den stora massan på massinvandring och är det verkligen så att den stora massan är beredd att låta skola, vård och omsorg stå tillbaka för att skattepengarna inte räcker till? Är vi beredda på att betala sex kronor extra per hundralapp för att våra politiker beslutat att vi ska öppna våra gränser och ta emot obegränsat med folk? Har man förklarat att man inte har en färdig plan för hur integrationen ska fungera, har man berättat att staten inte kan skapa jobb utan att det är företagen som skapar jobb i ett bra företagsklimat. Tjänar den stora massan verkligen på att skatterna stiger och att det blir dyrare att anställa personal. Vad sparar vi in på när pengarna tryter i plånboken? Tar vi verkligen en kaffe på stan eller väntar vi tills vi kommer hem? Vad händer med cafébiträdet om ingen kommer och fikar på dagarna?   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: