En pappas blogg

Livet som stort och allt runtomkring

Hur illa kan vi behandla flyktingar?

Kategori: Allmänt

Det är inte utan att man blir förbannad när man ser hur vi i Sverige tar emot flyktingar för att sedan sätta dem i läger som Gud glömde. Givetvis finns det pengar med i bilden, det finns det alltid, att se uppdrag granskning avslöja exakt hur sjukt det är är både skrämmande och bra. Varför får det gå till såhär? Vart finns människovärdet, lägg in pengar i ekvationen och vi har en riktigt mörk värld framför oss. Människor är bara ett medel för att tjäna pengar. Hur sjukt och fel måste det bli innan någon sätter stopp? Jag är inte emot invandring, men när det sker på ett sånt sätt att man tappar bort de humana värdena så känns det så fel. Integrationsproblemen beror nog inte så mycket på det svenska folket som på de ekonomiska vinningar som finns med i spelet. Jag skäms när jag ser hur man behandlar folk, jag vill bara skrika att det här är fel. Omtanke och jämlikhet är vad jag tror på! Hur är det möjligt att bli rik på andras olycka, hur kan vi i Sverige stötta något så dumt?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: